Ett vitt Mora.

Imorse vandrade jag i snöfallet. Khoma sjöng vackert för mig när snön lade sig som ett täcke över hela Mora, och mig. När jag skyndade genom snöflingorna som attackerade mina ögon kom jag att tänka på hur alla vinterord är vackra ord. Hur ska jag då kunna förklara hur förbannat oönskad snön är för mig? När jag kom hem var jag blöt från topp till tå. Just då kunde jag inte klaga på utsikten från mitt fönster, men nu när graderna stigit har det mesta av snön försvunnit. Snön är vacker att se på, men den är inte kul att ha att göra med. Ungefär som du, om vi byter ut vacker mot bög.

Kommentarer
Postat av: Micke

Khoma är vackra att lyssna på, snö är vackert att titta på. Du har haft en vacker dag.

2008-10-29 @ 18:08:21
URL: http://mickejay.blogspot.com
Postat av: mikis

Jag vill också ha snö... Fast det är ett ganska stort skämt eftersom jag förbannar den efter en vecka. Aldrig blir man nöjd...

2008-10-30 @ 17:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0